Wednesday, 4 May 2011

Hari ini satu kepastian





Kita selalu mendengar tentang sebaris ayat yang menyatakan ........

Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan.

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam esok dan hari ini, perjalanan takdir ini perlu diteruskan tanpa rasa sesal. Setiap insan yang lahir ke dunia ini pasti akan memliki kisah suka dan duka malah banyak juga peristiwa yang belaku tanpa diduga. Jadi wajarlah kita berdepan dengan kehidupan ini dengan kesungguhan dan kurdrat yang ada.

Jika kita hidup tanpa emosi ibarat kehidupan ini hanyalah seperti sebuah graf yang mendatar tanpa ada turun dan naik. Saya pecaya dalam percaturan dunia ini, tidak ada insan yang hidupnya tidak pernah rasa kecewa, sedih dan dikhianati. Malah pada masa yang sama tidak ada manusia yang tidak pernah melalui saat -saat bahagia dan mengembirakan.

Ini adalah kerana perasaan yang terbit dari hati kita adalah dari naluri yang kita cipta. Apa yang membuatkan kita gembira tidak semestinya menjadi punca kegembiraan kepada orang lain begitulah juga rasa sedih yang kita rasa mungkin tidak menjadi apa- apa bagi orang lain.

Jadi setiap orang mempunyai landasan kehidupan mereka sendiri yang perlu dilalui.Jika tidak mana mungkin wujudnya ketawa dan air mata, suka dan duka, kaya dan miskin, dosa dan pahala, bahagia dan menderita.

2 comments:

  1. bakpo termenung tu tie?hehe..ingt ko gewe ko..:P

    _nor_

    ReplyDelete
  2. hehe..gwe pn xdop..pose jh lebih 2...

    ReplyDelete

Dewi MP3 Clips